freekie95.reismee.nl

10-1-17 t/m 12-1-17

Dinsdag 10-01-17:

Zo… laatste volledige dagje in dit mooie Afrikaanse landje. Vandaag stond er dan ook niet zoveel op de planning. Vanochtend eerst gestart met een ontbijtje en daarna nog even naar de stad Bulawayo geweest. Hier nog even wat laatste dingetjes gehaald voor mijn vlucht en nog even afscheid genomen van mensen die ik hier heb leren kennen.

Ondertussen waren we dan ook alweer een paar uurtjes verder en was het al 11.00u voordat we terug waren op Chipangali. Vandaag toch nog wel maar even wat animal time voor mij gezien dit een van mijn laatste is hier. Daarna was het alweer lunch tijd dus maar weer gemeld bij het huis van de Wilsons waar we zoals iedere middag samen lunchen. Na de lunch dan toch maar vast wat aanstalten gemaakt met pakken van mijn koffers voor zover dit ging. Dit voelde eigenlijk toch wel een beetje raar want dan besef je toch wel dat dit je laatste dagen zijn. Mijn camera toch maar even aan de kant gelaten want deze wilde ik toch nog even gebruiken om mijn laatste foto’s te maken hier.

Later op de middag dan ook nog maar even mijn laatste verhalen online gezet vanuit Zimbabwe want de verhalen die nu gaan komen zijn dan ook weer vanuit het (waarschijnlijk) koude Nederland. Ondertussen was het alweer 17.00u geweest dus toch maar even mijn laatste douche hier genomen want dat is en blijft toch wel lekker in dit warme landje, zelfs als je dagje vrij hebt gehad. Daarna weer lunch time de laatste bij de Wilsons met de hele bende. Maar volgens mij wilde de regen mij vast waarschuwen voor het slechte weer in Nederland want dit kwam er met bakken uit, op een gegeven moment stond ik letterlijk (op sommige plaatsen dan) tot mijn enkels in het water hmm… oke nou goed dan maar even laten drogen voor dat dit mijn koffer in gaat.

Het hield niet op met regenen maar we besloten toch maar een film te gaan kijken met z’n alle dus toch maar weer switchen van locatie en weer lekker nat worden… achja… als ik dan terug ben dan ben ik alvast aan de regen gewent haha.

Ondertussen was het alweer 22.00u en kon ook mijn laatste nacht hier gaan beginnen. Dat ga ik toch wel missen ’s avonds en ’s nachts dat gebrul van die leeuwen. Wauw wat gaf dat toch een geweldig Afrikaans gevoel!

Zo… mijn laatste verhaal hier is ook een fijn dus… tot donderdag in het koude Nederland!

Groeten,

Freek

Woensdag 11-01-17:

Vandaag is vertrek dag… vanmorgen eerst nog met z’n alle een ontbijtje gehad en daarna de koffers gesloten en ready. Gelukkig bleek ik wat later te mogen vertrekken omdat mijn vlucht pas laat in de middag vertrok, lucky me. Dus nog maar wat rond gelopen over het park en wat tijd gespendeerd met de dieren. Wauw… wat ga ik dit toch wel missen zeg!

Ondertussen was het alweer pauze tijd en aan het einde van de pauze dan ook nog afscheid moeten nemen van Marcy. Zij had de vroege vlucht van 12.50u en ik de laatte vlucht van 16.40u vandaar dat ik ook later vertrok. Vandaag dus 2 vrijwilligers minder, maar dat moeten ze vast aankunnen! Iedereen is na tea time weer aan het werk gegaan en ik ben even terug gegaan naar mijn hutje. Zo… hier een daar nog een foto en video als laatste aandenken en dan ook deze toch maar echt opbergen. Heb ik dan nu echt alles gepakt?! Alles 3x gecheckt maar ik mis niks zover ik zie dus het zal wel, mooi!

12.00u de laatste lunch voor mijn verblijf in Zimbabwe. Hier was ik toch wel even blij mee gezien ik anders niks meer te eten kreeg tot aan mijn eerste vlucht. Dus… even een goede bodem gelegd zodat we er weer een paar uurtjes tegen aan kunnen. Na de lunch dan ook niet meer veel gedaan maar vooral genoten van mijn laatste uurtjes en terug denken aan de schitterende momenten die ik hier heb mogen beleven en de vele mensen met verschillende nationaliteiten die ik heb mogen ontmoeten tijdens mijn reis.

Om 15.15u was het dan toch echt zover… van iedereen afscheid moeten nemen, helaas. Het was toch een beetje raar want het zijn toch mensen die je hebt leren kennen en waar je 3 weken mee hebt opgetrokken en een mooie tijd mee hebt beleefd. Maar goed… ook dat hoort er helaas bij dus toch maar de auto ingestapt en op naar het vliegveld. Gezien er op het vliegveld maar 2 vluchten per dag komen was het dan ook niet druk om in te checken, douane, security etc etc, dat was dus wel fijn. Daarna zei Talana mij dan ook definitief dag en vanaf dat moment stond ik er weer alleen voor op naar Nederland.

12-01-17 ook maar meteen er achter plakken want dit was dan de dag dat ik zou aankomen in Nederland. Alle vluchten zijn dan ook goed verlopen en om 10.50u zette ik dan ook weer mijn eerste stappen op Nederlandse bodem. Daar stonde pap mam en oma mij op te wachten. Gelukkig had ik tijdens mijn nacht vlucht voldoende geslapen zodat ik dan nu ook energie genoeg had om mijn verhalen te vertellen. Waarschijnlijk zal ik dat de komende dagen nog vaak moeten doen maar dat is echt geen straf haha.

Zo… de foto’s zijn nu dan ook echt onderweg naar blog. Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van mijn verhalen als dat ik genoten heb van mijn reis. Ik weet dat de mensen van Chipangali dit dan ook (waarschijnlijk) niet zullen lezen maar toch dank voor deze geweldige tijd! Natuurlijk ook dank aan Travel Active welke mij hebben geholpen deze reis mogelijk te maken!

Wellicht dat ik nu de smaak te pakken heb en wie weet tot een volgende reis haha!

Groeten,

Freek

Reacties

Reacties

Bernadette

Mooi Freek welkom in ons kikkerlandje.We zien elkaar vast nog ergens. Gr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active