freekie95.reismee.nl

Eindelijk weer wifi!! (26-12-16 t/m 2-1-17)

Maandag 26-12-16:

Het is weer even tijd voor een nieuw verhaaltje. Gisteravond nog eerst even bij de Wilsons thuis gezeten en wat tv gekeken en verder nog gezellig met Cooper en Mickayla (hoop dat ik haar naam goed schrijf, zij is in ieder geval de dochter van Wilsons) wat gepraat en video’s gekeken. Maar we konden wel merken dat we moe waren dus het was hier weer zoals gewoonlijk vroeg bedtijd, en met vroeg bedoel ik dan 22.00u dat we lagen te slapen.

De nachten hier… ja wat moeten we daar eens van zeggen. Volgens mij is hier iedere nacht wel wat te beleven. Het regende namelijk gisteravond al toen Cooper en ik terug liepen naar ons hutje en dat is de hele nacht hier door blijven gaan. Het enige wat dan wel een beetje jammer is is dat de daken van riet hier niet tegen al dat water konden. Dus je raad het al… langzaam aan druppelde er wat binnen en natuurlijk precies op de plaats waar ik slaap. Ben er toch even wakker van geworden maar goed niks aan het handje en gewoon lekker doorslapen. En zo kwam de morgen uiteindelijk toch weer inzicht.

Vanochtend weer een lekker ontbijtje gehad en werd toen al meteen voor gek verklaard door Talana (een van de leiding hier) ik zat er namelijk gewoon rustig bij in mijn t-shit en korte broek en bijna iedereen in een lange broek en trui/vest want het was koud voor Afrikaanse begrippen (schat een graadje of 20) maja… voor ons Nederlanders is dat toch een prima temperatuurtje J .Daarna eerst begonnen met de babydieren. Dat was namelijk ook het enige wat op de planning zou staan want zoals in het verhaal van gisteren al vermeld is maandag altijd de vrije dag. Normaal gaan ze dan op maandag ook naar de stad (Bulawayo) toe om inkopen te doen maar dat zat er vandaag niet in door de feestdagen dus dat wordt dan woensdag maar inkopen doen. Verder rond de klok van 10.00u nog afscheid moeten nemen van Prema zij keerden terug naar Hongkong. Dit vond ik echt jammer want ik kon het toch wel erg goed met haar vinden.

Vandaag werd ons dan gevraagd om mee rond te lopen op het park en te controleren of alles goed ging en de mensen ook aanspreken als iets niet mocht en verder helpen als er vragen waren. Dit was op zich wel leuk om te doen want je krijgt dan toch wel 9/10x een gesprek met mensen dus heb me er prima mee geamuseerd.

Voor nu zit ik even lekker op mijn bed na een lekkere douche. Dat doen eigenlijk altijd wel goed hier zo’n douche na zo’n dagje. Straks dan nog een diner bij de Wilsons thuis en als het goed is gaan Cooper, Mickayla en ik vanavond nog wat film kijken, kan goed zijn dat er nog meer vrijwilligers bij komen maar dat zien we dan wel weer J.

Voor nu eigenlijk toch nog aardig wat verteld ondanks dat op deze niet veel spannends is gebeurd. Dus morgen weer wat nieuwtjes! J

Ohja… een ander nieuwtje nog… van 4 t/m 7 januari ga ik samen met Jeanette (uit Zweden) naar de Victoria Falls toe. Kijk er nu al enorm naar uit ook al is het pas over een weekje haha.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

Freek

Dinsdag 27-12-16:

En weer een update van mijn reisje in Zimbabwe. Ik heb hier ondertussen echt wel mijn draai gevonden gelukkig. We zijn op het moment nog met 4 vrijwilligers. Cooper uit Amerika, Marcy uit Canada (zij is trouwens zondag gearriveerd dit was ik even vergeten te melden) en dan heb je natuurlijk nog Maud en ik uit Hollanda J.

De afgelopen nacht eindelijk eens een nachtje gehad waar niks bijzonders over te melden is. Gisteravond eerst nog even met de hele groep film gekeken en daarna nog met Cooper en Mickayla wat video’s gekeken omdat Ryan en Maud al naar bed waren. Uiteindelijk zijn wij ook maar gaan slapen rond 22.30u uur en dat was eigenlijk geen slecht idee. We waren allemaal toch wel wat moe en een nacht rust is hier goud waard.

Vanmorgen weer lekker ontbeten hier en daarna zoals gewoonlijk weer gestart met de babydieren. Vandaag voor mij eens wat andere dieren. De laatste dagen had ik namelijk de egels en de eekhoorns gedaan. Vandaag mocht ik dan de egels, een barbet vogeltje en de uilen doen. De uilen waren toch wel het meest interessant om te doen want die komen altijd wel even neuzen wat je aan het doen en dus voor je het weet heb je een uil op je rug of arm ofzo zitten. En zo dus ook ik vanmorgen haha. Na de baby’s kregen Cooper en ik de opdracht om een leeg hok waar wat hoopjes zand in lagen gelijk te maken met de grond omdat daar nieuwe dieren in komen. En ja… als je hier zo lekker bezig bent in het warme zonnetje komt die pauze om 9.45u wel als geroepen.

Na de pauze nog maar even verder gegaan met in dat lege hok en om 11.00u was het alweer animal time. Vandaag eigenlijk niet veel met de dieren gedaan maar gewoon even lekker wat rond gelopen. Al doe je dat hier trouwens wel genoeg… mijn stappenteller zit hier gemeld op 12 km per dag dus dat zit wel goed.

Rond de middag klok liepen Maud en ik vast richting het huis van de Wilsons om te gaan lunchen. Echter kregen wij toen een telefoontje van mensen dat er een egel gevonden was. Nicole vroeg dus of Maud en ik ook mee wilden dan dat deden we dan ook met veel plezier. Dus Nicole, Ryan, Maud en ik op naar Bulawayo om te kijken wat we voor iets hadden. We wisten nog helemaal niks maar toen we bij die mensen aan kwamen was het snel duidelijk. Dit egeltje was gevonden op straat bij de golfclub in die buurt en toen is Chipangali gebeld om deze op te halen. Het egeltje was wel wat gewond dus deze wordt hier verzorgd en zal daarna hopelijk weer snel worden uitgezet!

Na een iets wat latere lunch dan toch weer aan de slag gegaan in het hok om de hoopjes zand weg te halen. Hier zijn we dan nog de hele middag mee bezig geweest. Het zag er trouwens al de hele tijd naar uit dat er regen zou komen en ja.. je raad het al… natuurlijk toen wij daar weer bezig waren begon het weer te regenen en dit is dan ook de hele middag doorgegaan.

Om 16.00u nog de babydieren voeren en toen was het dagje alweer voorbij. Maud had vanmiddag niet veel meer te doen dus zij had al bijna alles gedaan toen Cooper en ik kwamen kijken. Voor vandaag heb ik alleen even de egeltjes gevoerd en de keuken opgeruimd, ook dat hoort erbij. En ja… voor vanavond zien we de planning dan wel weer.

Ohja… als het goed is ga ik deze week ook nog op researching in de Matopos, maar dat is helaas nog niet zeker, maar kijk er wel naar uit om eens te gaan J

En zo hebben we de dag weer op papier gekregen!

Groeten,

Freek

Woensdag 28-12-16:

Nieuwe dag nieuwe belevingen nieuw verhaal. Gisteren weer een leuk een filmpje gekeken met de bende (Maud, Cooper, Ryan, Mickayla en ik). Uiteindelijk rond de klok van 22.00u maar lekker het bedje opzoeken want iedereen lag al half te slapen. De dagen zijn hier echt wel vermoeiend zonder dat je het in de gaten hebt.

De morgen weer gestart met een lekker ontbijtje en daarna weer verder met de babydieren voeren. Vandaag weer de egels, Jinxy (barbet vogeltje) en de uilen om te voeren. Na dat gedaan te hebben zijn we toch nog maar sprinkhanen gaan vangen voor de kameleon en de nightapes. In een half uurtje tijd hadden we er 3 man al 60 te pakken dus goed op weg (we moesten er +/- 100). Rond 9.15u zijn Cooper en ik ons money gaan pakken want om 9.30u zouden we met Nikki naar Bulawayo gaan voor de boodschapjes. Zo gezegt zo gedaan en om 9.30u zaten Cooper Chanette Nikki en ik in de auto op weg naar Bulawayo. Daar heeft Nikki ons gedropt en ze zou ons rond 11.30u weer ophalen. Uiteindelijk Mickayla nog tegen gekomen en toen zijn we met z’n alle nog wat gaan eten en/of drinken. Yes eindelijk weer eens wifi daar! Want de wifi hier heeft de laatste dagen veel problemen dus even tijd om alles bij te werken via de telefoon. Daarna zijn we met Mickayla terug gegaan naar Chipangali en hebben we dit toch maar even gemeld bij Nikki.

Ondertussen was het 12.00u toen we terug waren en konden we aanschuiven voor de lunch. Lunch is hier trouwens niet alleen een boterham, hier worden de resten van het avond eten van de dag ervoor gebruikt voor de lunch dus als je wilt heb je iedere dag 2x een warme maaltijd, niet slecht ;). Na de lunch zijn Cooper Maud en ik in het hok van de roofvogels de waterplantjes uit het water gaan halen, deze moesten namelijk in het verblijf van de eenden komen. Nadat we hiermee klaar waren zijn we nog met Ă©Ă©n van de Afrikaanse medewerkers hier wat takken gaan verzamelen voor de antilope area, deze dieren lusten ook wel wat lekkers. Nadat we hiermee klaar waren zijn we nog de babydieren gaan voeren en toen was het werkdagje weer om.

Helaas zitten we al de hele dag zonder stroom dus moet dit weer eens op mijn telefoon typen omdat mijn laptop ook weer leeg is L. Ohja… morgen en vrijdag ga ik trouwens zeker naar de Matopos (zoals ik gister al zei) voor researching heb echt zin in J. Dat wordt lekker in het wild in een tentje kamperen haha. Wat de planning voor vanavond wordt zien we wel weer.

Voor nu weer genoeg verteld dus…. See you!

Groetjes,

Freek

Donderdag 29-12-16:

Jaaaa de dag van de Matopos! :). But first… zoals atlijd een lekker ontbijtje en daarna eerst nog de babydieren gevoerd. Gelukkig gisteravond al de meeste spulletjes gepakt zodat ik vanmorgen alleen nog wat kleine dingetjes hoefde te doen. Alles gepakt en klaar konden we rond de klok van 10.00u vertrekken richting Matopos.

Waarschijnlijk weet niemand wat dit is dus even een kleine introductie… Matopos is een groot natuurgebied dat deel uitmaakt van het National Park hier. Chipangali doet hier research naar dieren via camera’s en kooien. Nou goed waar waren we…, Ohja… dus vertrokken naar Matopos en daar zijn we dan na een aantal tussenstops en 2 uurtjes later aangekomen. Was een prima ritje met heerlijk weer (dus weer lekker verbrand…). Eerst de tenten opgezet op onze kamp locatie (een boerderij 5 min van Matopos af) en daarna lekker een lunch.

Na de lunch alle spullen gepakt die nodig waren en op naar Matopos. Eenmaal aangekomen maar eerst even netjes gemeld dat we er waren en daarna het park in. Vandaag gingen we dan alle vallen controleren en resetten (open maken en niet vlees erin hangen) en nieuwe camera’s plaatsen. Aangezien het park echt gigantisch groot is, weet wel niet hoeveel hectares groot, deden we alles met de auto. Het weer liet ons in de middag wel aardig in de steek zeg… Cooper, Ryan, Chad (vriend van Ryan) en ik mochten in de bak van de pick-up terwijl het de godsgruwelijke middag heeft geregend en daar zit je dan in je t-shirtje en korte broek. Gelukkig kreeg je het wel aardig warm van dat in en uit geklauter en door de bosjes op rennen voor de nieuwe camera’s te plaatsen. Hier zijn we dan ook de hele middag mee bezig geweest en voor we het wisten was het 18.00u en hebben we nog een kleine safari gehad van Nicole door het park. Dit was wel echt gaaf. We hebben nog paarden, koeien, buffels, giraffes en zebra’s gezien. Dit was wel het echte Afrika gevoel!, best wel een kippenvel moment eigenlijk haha. Ohja… nu wisten we ook waarom Nicole ons zei dat we wat snacks moesten kopen op de heenweg toen we bij de winkel waren. Wat hebben wij een honger geleden zeg jezus…. Na het werk nog even wat gedronken en daarna snel terug naar de kamp locatie. Rond de klok van 20.00u dan eindelijk aanvallen en dat was ook wel nodig zeg!

Na het avond eten zei Nicole ons doodleuk dat we de volgende ochtend om 4.00u op moesten staan uuuuuhhhhhh….. ja iedereen dacht het zelfde om 22.00u. Oké dan gaan we nu snel de tent opzoeken en slapen met nog 6 uurtjes te gaan, dus dat betekende… goodnight!

Dat was dan dag 1 op Matopos

Groeten!

Freek

Vrijdag 30-12-16:

Zo… wat een vroegte zeg jezus… ook goeiemorgen. Dat valt nog niet mee zo vroeg opstaan. We wilden namelijk met de hele groep (Nicole, Marcy, Chanette, Cooper, Ryan, Chad en ik) de zonsopgang gaan bekijken daar zijn mooie plaatsen voor op Matopos. Dus in alle vroegte op naar Matopos.

En ja… deze “Zaerumse eazel stoet zich gin 2x aan dezellufde stein :P”. Dus vandaag verstandig geweest en een extra trui mee genomen voor het geval het weer ging regenen. Eenmaal aangekomen op de berg in Matatopos en even gewacht te hebben bleek het helaas te bewolkt om de zonsopgang te zien :(. Dus weer terug in de auto gesprongen en back to work en zo sta je om 5.30u weer vrolijk in de grote wei. Vandaag op de planning… de geheugenkaarten vervangen van iedere camera, geheugenkaarten uitlezen op de laptop, nieuwe camera’s plaatsen en tracking.

Dus… eerst begonnen met de geheugenkaarten te wisselen van iedere camera en alle gegevens te controleren. Aangezien het park dus nog al groot is nam dit dan ook de nodige tijd in beslag. Daarna eerst maar even terug naar de boerderij voor wat eten want dat ging er ondertussen wel weer in rond de klok van 11.00u, en toen ook meteen de geheugenkaarten uitgelezen.

Daarna weer teruggekeerd naar Matopos en hebben we nog nieuwe camera’s geplaatst. Ook vandaag waren de weersgoden ons niet eensgezind en hebben we de nodige buien moeten verdragen achter in de bak van de pick-up. Na het plaatsen van de camera’s zijn we nog een berg op gegaan voor tracking van de dieren die een sensor hebben. Helaas zonder resultaat maar wel de nodige pracht plaatjes gemaakt. Het uitzicht daar was echt geweldig! Helaas stoorde de regen ons en moesten we dan ook heeeeel snel afdalen anders was het te gevaarlijk omdat de rotsen te glad waren. Helaas waren we niet op tijd en kregen we weer de nodige regen te verdragen dus dan maar voetje voor voetje naar beneden want je wilt toch wel heelhuids beneden komen. Eenmaal iedereen beneden snel de auto in en verder.

Even afscheid genomen van iedereen daar en toen het park uit. Snel onze kampeer spullen opgehaald op onze kampeer locatie en daarna lekker huiswaarts. Wil je je even lekker warm douche hier heb je geen warm water dus dat was helaas ook nog eens een behoorlijke tegenvaller toen we thuis kwamen.

Nu K.O. in bed (21.22u) en wil ik wel de nodige slaap uurtjes inhalen dus… goodnight!

Groeten,

Freek

Zaterdag 31-12-16:

Vandaag voor de laatste dag van het jaar gestart met de babydieren te voeren. Dat was weer eens lekker in de regen… hebben we ook nog niet genoeg gehad de laatste dagen, maar goed daar moeten we het maar mee doen.

Daarna moesten we in het verblijf van het al het gevleugelde nog wat zand eruit halen want dat moest in een ander verblijf komen. Ondertussen wel weer een korte pauze verdient haha. Na de pauze het verblijf nog in orde gemaakt en toen was het alweer 11.00u. Dus nu ook voor de laatste keer animal time dit jaar. Even wat tijd doorgebracht met de leeuwen Dash en Oranje (zij is destijds geboren op koninginnen dag in Nederland vandaar de naam) en toen nog even wat tijd gespendeerd aan mijn vrienden de luipaarden.

Ondertussen meldde 12.00u zich weer en konden we weer aanschuiven voor de lunch. Even lekker een hapje gegeten en toen toch maar even terug naar mijn hutje om even plat te gaan een half uurtje, dat deed toch wel even goed. Na de pauze konden we Cooper en ik de opslag plaats uitruimen schoonmaken en weer opnieuw inruimen. Hier waren we dan ook wel even zoet mee. Daarna nog wat meelwormen uit de bakken moeten filteren de kameleon en de nightapes. En toen stond er alweer 16.00u op de klok dus nu ook echt de aller aller allerlaatste keer de babydieren voeren dit jaar. Vandaag voor mij de nightapes en de egels. Zo gezegd zo gedaan… eerst de egels en daarna de nightapes. Deze ijn zo lief daar moet je wel wat tijd aan spenderen. Deze springen gewoon op je schouder en rennen wat rond en zo dus ook bij mij haha, deze keer was Pookie de schuldige :p.

Dat was weer een werkdagje en na zo’n dagje is een douche hier toch wel heerlijk. Vandaag gelukkig wel warm water haha. Toch nog maar even wat gegeten en toen klaargemaakt om me de Chipangali bende naar Bulawayo te gaan om oud en nieuw te vieren, knallend het jaar uitgaan!:). Nu nog een paar daagjes wachten want vanaf 4 t/m 7 januari ga ik naar de Victoria Falls, de activiteiten zijn al gepland dus… her we come! :D

Voor nu rest mij nog iedereen een gelukkig en gezond 2017 te wensen! Mijn jaar zal starten hier in Afrika. En onthoud goed mensen hoe goed wij het hebben in Nederland, ik heb hier al verschillende kippenvel momenten gehad over de situaties hier.

Groeten,

Freek

Zondag 1-1-17:

Zo… hallo allemaal het eerste verhaal van het nieuwe jaar is dan een feit. Ik hoop dat jullie nacht allemaal goed zijn doorgekomen en dat ik geen gekke dingen gemist heb in Nederland anders hoor ik die natuurlijk graag :p.

Gisteren dus met de hele bende naar Bulawayo geweest en wat kunnen ze daar een feestje bouwen zeg! Het is hier gewoonlijk dat iedereen naar of in Harare of in de Vic Falls of in Bulawayo oud en nieuw viert (een enkeling doet dit thuis of met vrienden). Hier in Bulawayo zijn wij naar Honnung Park geweest dat is een terrein bij een golfclub. Ik weet niet hoeveel mensen er waren maar het was echt super gezellig en daar kunnen wij in Nederland zeker nog wat leren. Iedereen nam zijn eigen drank en eten mee en daar zit je dan met een paar honderd man. De sfeer wat prima, de mensen gezellig, de muziek was goed wat wil je nog meer. Zo hebben we daar ook nieuwe mensen ontmoet en dat was toch wel het mooiste van de hele avond. Rond 00.30u toch maar huiswaarts gekeerd want ons werk gaat toch gewoon door helaas. Het enige wat ik trouwens daar wel miste was het vuurwerk om 00.00u maar dat hebben we hier wel ingehaald. Toen we thuis waren hebben we hier op het terrein een veilige locatie gezocht en hebben we zelf nog wat vuurwerk afgestoken. Voor we het wisten was dan 03.00u en ja… de wekker stond weer om 07.00u. Oopss…. Snel het bed om toch nog maar wat slaap uurtjes mee te pakken.

Gelukkig vanochtend prima mijn uit kunnen komen en weer aangeschoven voor het eerste ontbijt van het nieuwe jaar. Vandaag was de grote vraag… halve dag werken of een hele dag werken? Er werd namelijk nog al wat drukte verwacht. Gelukkig was het maar een halve dag en dat vind niemand dan ook erg.

Eerst gestart weer met de babydieren, deze zal je toch moeten blijven voeren ook in 2017. Daarna nog sprinkhanen moeten vangen voor de kameleon, dat waren er weer 50. Daarna kregen we een leuke opdracht… de teken van de schilpadden afhalen. Juist… daar sta je dan, het waren trouwens ook nog eens hele kleine dus dat was ook nog een hoop gefriemel om die eruit te krijgen, maar goed het lukte. Daarna weer even pauze rond de klok van 9.45u. Voelde me trouwens nog prima ondanks de weinige slaapuurtjes haha. Daarna toch nog maar verder met de schildpadjes want ja… je kunt je slecht zo pijn laten lijden door die teken. En voor we het wisten was het gelukkig weer 12.00u en dat betekende…. Lunch time en… end of the day!:)

Eerst maar even een lekkere lunch want die ging er wel weer in. Daarna nog de 13.00u baby dieren gedaan en toen zeiden mijn ogen… nu even bedje opzoeken en de ogen dicht zzzz….zzzzz…zzzz…. en dat was wel even heerlijk haha. Nu maar even al mijn verhalen aan het bijwerken die ik op mijn telefoon had getypt. De laatste week nog altijd problemen met wifi dus vandaar dat er weinig updates zijn sorry mensen het is en blijft Afrika! L vandaag ook al de hele dag zonder stroom en het water werkt ook nog niet altijd 100%.

Wat de rest van de dag ons nog brengt zullen we wel zien maar voor mij denk ik niet veel, we will see!

Groeten,

Freek

Maandag 2-1-17:

En daar zijn we weer met wat nieuwtjes. Gisteren eigenlijk niet meer veel gedaan na diner time. Ohja… net voor diner time hebben we met Zoë en Marcy nog de nightapes in 1 ruimte geplaatst. Deze zitten in een kamer in het huis van de Wilsons maar Smeagel de kleine mocht nog niet in een ruimte met Pookie omdat ze bang waren dat ze gingen vechten maar gisteren zijn ze dan toch in één ruimte geplaatst. En ja… dan moet je toch wel even wat tijd aan deze diertjes spenderen want daar zijn ze gewoon veel te lief voor haha.

Na het diner nog met Wilsons wat tv gekeken voor zover dat ging. De laatste dagen hebben we namelijk geen stroom meer gehad maar goed we moeten het er toch maar mee doen. Rond de klok van 21.00u vond ik het ook wel welletjes geweest en ben ik terug gelopen naar mijn hutje. Uiteindelijk toch weer de weg kunnen vinden met mijn zaklamp (die heb je hier ook echt wel nodig) en daarna lekker gaan slapen. Nou ja… lekker… die nacht was zwaar k*t. Hoop dat het maar een eenmalige droom was en dat het niet de bijwerkingen zijn van de malaria pillen (wat ook nog eens zomaar zou kunnen volgens de bijsluiter) anders kan ik de lol op dus hopen maar op een eenmalige. Verder afgelopen nacht dus weinig meer geslapen want ik was nog al van slag helaas.

Vanochtend voel ik me dan ook echt niet goed door afgelopen nacht en was ik ook niet echt mezelf. En eigenlijk was ik ook nog best gefrustreerd want de wifi werkt nog altijd niet en er is nog altijd geen stroom en het water is ook nog niet optimaal. Het belangrijkste voor mij is toch wel de wifi zodat ik ook wat contact kan houden met het thuisfront maar dat zit er dan ook niet in en smsjes versturen vanuit Zimbabwe hebben ze volgens mij ook nog niet uitgevonden want dat lukt ook niet meer pffff…. Welcome to Africa :(.

Gelukkig vandaag alleen maar de babydieren voeren en voor de rest een vrij dagje. Dat kon ik ook wel even gebruiken en na de babydieren toch maar weer terug het bedje opgezocht even wat bijslapen. Dat heeft me eigenlijk best goed gedaan en voelde me al iets beter. Ondertussen was het alweer 12.00u dus toch weer de nodige slaapuurtjes gepakt. Toch maar even mijn internet aangezet met de nodige extra kosten maar zo kon ik dan toch iemand bereiken en daar was ik toch wel even blij om.

In de middag eigenlijk niet meer veel gedaan, gewoon een echte rustdag haha. Eerst nog eventjes in ons hutje gezeten en daarna met zijn we gaan kaarten met 2 van de Afrikaanse medewerkers hier haha, dus was op zich best wel funny heb me dan ook prima geamuseerd en voelde me eindelijk weer mezelf. Ondertussen ook weer de elektriciteit terug finally na 3 dagen dus hoop nu dan ook snel weer mijn verhalen online te kunnen zetten :)

Zo meteen mogen we dan weer aanschuiven voor het diner en de rest van avond zal ook vast wel weer goed komen. De meiden hier zijn ook terug van Victoria falls dus het is weer wat voller dus weer meer te beleven. Ohja… en morgen krijgen we ook nieuwe vrijwilligers. 1 jonge uit Duitsland, 1 meisje uit Frankrijk en 2 ouder koppel (geloof 62 en 64) uit Brazilië als ik me niet vergis. Morgen ook nog even naar de stad voor shopping en dan woensdag middag vertrekken voor een 6 uur lange busreis naar de Victoria Falls.

Dat was weer vandaag de dag, tot de volgende keer!

Groeten,

Freek

Reacties

Reacties

Wilbert en Irene

Wat toch fantastisch om te lezen wat je allemaal mee maakt!!! Heel veel plezier bij de Victoria watervallen, het beste verjaardagscadeau ooit, zeker omdat dit eerst niet door zou gaan. Geniet ervan en we zijn inmiddels wel erg benieuwd naar de foto's.

Bernadette

Wat een geweldige ervaring Freek. Het zou idd leuk zijn als we "meekonden" kijken via jou foto's
gr en geniet vd watervallen

Liset

Ha die Freek,
Allereerst de beste wensen voor 2017. Wat gaat de tijd toch snel. Geweldig dat je de dieren van zo dichtbij kunt meemaken.
Ik wens je veel plezier bij de Victoria watervallen.
Lieve groet uit het koude Nederland

Nicole Timmermans

Hoi Freek, leuk te lezen wat je allemaal meemaakt en heel bijzonder om het nieuwe jaar te beginnen in Afrika-:)
Geniet van de watervallen en nog heel veel plezier tijdens deze bijzondere reis.
Oh ja, Happy New year nog natuurlijk!!
groetjes, Nicole.

GĂ©ke

Hoi Freek,
Ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen. Mooie verhalen allemaal, wat een mooi begin van het nieuwe jaar. Ook ik heb een keer in Zuid-Afrika een nachtmerrie gehad, was toen wel eenmalig gelukkig. Geniet van alle mooie dingen die nog gaan komen.

Maurice

Mooi dat alles goed gaat en een bijzondere kans om de falls te zien, uniek!

Karin

Nou, dat was t nodige leesvoer weer. Je hebt weer van alles meegemaakt, weeeer leuk om te lezen. Volgens mij elke n verrassing wat er komen gaat. Ik wens je hele fijne dgn bij The Waterfalls en ook alvast gefeliciteerd !!!!!

Opa en Oma van de krouwel.

Toch fijn om je zo te kunnen volgen en dan zo ver weg van ons,en nu op naar de Victoria Falls samen met Jeanette
dit word beslist een belevenis.

Gr. Sevenum.

Marcel en Nicole Kusters

Hoi Freek, als eerste ook nog de beste wensen voor 2017 en alvast een fijne verjaardag gewenst op 5 januari bij de Victoria Falls. Daar zouden we graag bij zijn! Hoe laat kunnen we op bezoek komen, ha, ha ...
Kom je nu aan vanwege al het goede eten / drinken of val je af vanwege al het werk? Welke tint heeft je huid ondertussen? ... Pim en Iris zeggen: Freeks wilde dieren, Laterrrrrrr.

Marieke

Hey Freek, auch veur dig alle goods veur 2017... Wat een super vette manier um t joar te beginnen, vanoet Afrika... Ich wuns dig een super fijne tied bie de Victoria Falls en alvas un fijne verjoardig, mer det zal wal good komme! Ich houp det de wifi zoeveul verbeaterd det we get foto's te zeen kriegen :)! Haha. Geneet dervan en we spreake os snel! X Marieke

Toos en Peter

Freek nog de beste wensen en een gezond 2017.
Dan nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in een goede gezondheid. Het is steeds maar weer leuk om te lezen en te horen wat je zoal iedere dag weer mag meemakenl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active