freekie95.reismee.nl

23-12-16 t/m 25-12-16

Vrijdag 23-12-16:

En daar zijn we weer. Vandaag dan maar weer begonnen met de babydieren te voeren zoals dit elke morgen als eerste op de planning staat. Daarna kreeg ik van Nicole de opdracht om een leegstaand hok aan de andere kant van het park schoon te maken en al het hooi en stro eruit te halen wat er in lag, later wist ik dan ook wel waar dat voor was maar goed zo gezegd of ja… gevraagd zo gedaan zullen we maar zeggen. En ja als je dan zo hard bezig bent vergeet je soms wel eens even te tijd en voor je het weet is dan weer tijd voor de pauze om 10.00u en deze kwam ook wel als geroepen!

Even dat kwartiertje pauze deed goed maar helaas stond 10.15u weer aan te kloppen dus konden weer aan het werk. Laatste dingetjes van het hok nog schoongemaakt en toen was het zo weer 11.00u en dat betekende animal time yess! Al kon ik dit uurtje wel even beter spenderen… een uurtje bijslapen kan soms wel wonderen doen haha. Dus was het ondertussen alweer 12.00u en konden we alweer aanschuiven voor de lunch as usual, en ik moet zeggen… dit doet niks onder voor de Nederlandse lunch dus hongerlijden doe ik zeer zeker niet haha ;). Om 13.00u weer lekker aan het werk en toen werd me wel duidelijk waar het hooi en stro van die morgen voor nodig was… Cooper en ik mochten de konijnen hokken gaan schoonmaken, hmm… goed… ben ik daarvoor naar Afrika gegaan? Maja… ook dat is part of the job zullen we maar zeggen. Helaas ging dat schoonmaken niet helemaal lekker en ik voelde me steeds slechter worden, dus toch maar even naar het huis van de Wilsons gegaan en gelukkig had Nikki wat zout tabletten en zei dat ik beter kon gaan douche en even lekker op gaan liggen dus… zo gezegd zo gedaan. In de avond helaas nog niet helemaal top fit maja… het diner laten schieten was ook niet echt een optie nou ja… diner… je kunt beter zeggen bbq en die was wel goed moet ik zeggen! Daarna nog even lekker met z’n alle bij het kampvuur gezeten en dat was wel lekker warm aangezien het hier ’s avonds nog al afkoelt. Maar goed… omdat ik mij de hele middag niet al te goed voelde en toch wel even een dipje had heb ik toch maar even met het thuisfront gebeld en dat deed me toch wel even heel goed. Even alles eruit en vol goede moed verder uiteraard!. Al werd dat vol goede moed snel anders. Tijden het bellen zeg ik nog tegen pap… ik zie hier een rat voorbij rennen, en meteen oh god… we got some friends inside! Helaas werd de verbinding ondertussen verbroken dus maar snel naar buiten gegaan en Cooper gezegt. Ryan (de zoon van de eigenaren) hoorde dat en zei gewoon van… oohh geen probleem, Luna (een van de hongen) haalt hem er wel uit. Dus Cooper Ryan Luna en ik terug naar het hutje en jawel hoor… Luna haalde de rat fijnloos onder mijn bed en ik kon weer rustig de nacht in

Smile
. Al was dat rustig snel voor bij want ik hoorde nog steeds piep…piep…piep… hmm nog een rat? Naja… gewoon doorslapen haha. Nu heb ik niks meer gehoord dus hij zal wel weg zijn. Dit is toch wel even net wat anders dan mijn eigen slaapkamer zonder “vriendjes”. De nacht in ieder geval overleeft en dus op naar de volgende dag!

See you!

Groetjes,

Freek

Zaterdag 24-12-16:

Daar zijn we weer met wat nieuwtjes!:). Gelukkig de nacht dus nog goed doorgekomen en niet meer wakker geworden haha. Voelde me gelukkig al een stuk beter dus kon er vandaag weer vol tegen aan. De dames hier zorgen trouwens wel ontzettend goed voor ons zeg niks op aan te merken! Elke dag ontbijt, lunch, diner en ze zorgen ook nog voor de was dus wat wil je nog meer?!. Tijdens het ontbijt begon het al te regen dus wij hadden allemaal zoiets van shit… daar staan we dadelijk dan buiten te werken in de regen. Gelukkig was het rond de klok van 8.00u droog en konden wij starten. Iedereen zich weer opgeschreven welke babydieren hij/zij ging doen (ik dus ook) maar ik kreeg weer samen met Cooper de opdracht om vandaag de Carnivore Area mee te doen. Nou goed… wij ons netjes gemeld. Eerst naar de andere kant van het park gelopen om daar een speciaal soort takken te plukken, wist ik veel waar deze voor waren maar goed geplukt en meegenomen. Terug op het terrein aangekomen wisten we waar we deze voor nodig hadden… ze hebben hier namelijk niet genoeg bezems dus moet je toch improviseren en je raad het al… juist die takken waren om nieuwe bezems te maken. Met alles gereed konden Cooper en ik de hele Carnivore Area gaan vegen, gelukkig was de temperatuur redelijk aangenaam (rond de 30 graden denk ik) en ging we er vlotjes doorheen. Vandaag dan een iets langere pauze in de morgen omdat we afscheid moesten nemen van 2 van onze vrijwilligers, Fleur (uit Nederland) en Kiki (uit Bulawayo) keerde huiswaarts. Dat was toch een beetje raar omdat je toch een bepaalde band hebt opgebouwd met de mensen hier maar ook dat hoort bij het reisje. Nou goed… afscheid genomen en weer back to work verder met het vegen. Om 11.00u dan even een uurtje animal time gehad en vandaag dan even wat tijd doorgebracht met Prince (de serval cat) en wat foto’s gemaakt samen met Prema en toen was het uurtje zo voorbij dus alweer lunch tijd, altijd goed haha. Na de lunch nog een beetje opgeruimd en toen kwam de grootste uitdaging tot nu toe… ik moest gaan helpen op de slacht plaats wantja… de leeuwen en luipaarden die houden wel van een stukje vlees. En daar kwam de auto dan met een dood paard erop welke die morgen was opgehaald dus lekker vers. Ik zal jullie alle details besparen maar ik kan je wel zeggen dat je een sterke maag nodig hebt! ;). Hier zijn we dan zo’n uurtje of 2 mee bezig geweest en daarna konden we de leeuwen en luipaarden dan gaan voeren en dat was zeker een leuke ervaring om mee te maken, maar wel de nodige bloody hands kan zal ik je zeggen. Maar goed alles is gelukt en weer wat ervaringen rijker. Nu zit ik dan buiten op het kamp dit op mijn telefoon te typen om dat mijn laptop is en ik hem nergens kan opladen

Frown
. Dus dan maar even zo. Dadelijk nog het avond eten en dan zullen we wel zien hoe de avond verloopt. Ohja… voor ik het vergeet… Iedereen fijne feestdagen natuurlijk! De dagen gaan hier zo snel dat ik ze af en toe niet meer kan volgen.

Groetjes,

Freek

Zondag 25-12-16:

Zo… even gevlucht naar het huis van de Wilsons omdat ik wel wifi heb en zo kan ik jullie dus weer wat nieuws vertellen. Ik zal eerst de avond van gisteren nog afmaken dan klopt mijn verhaal tenminste weer haha, al was dit niet veel spannends. Na het diner zijn we met de vrijwilligers die op het moment nog hier zijn terug gegaan naar het kamp en zijn monopoly gaan spelen. Tsja… je moet wat doen om de avond door te komen he en dat is hier toch wel ietsjes anders dan in Nederland, al ging deze vrij snel om. Daarna weer lekker het bedje opgezocht. En ja… daar lig je weer in bed en wat je hoor je weer… piep…piep..piep… oh god… gaan we niet weer he?! Nou goed…we kijken morgenvroeg wel. Dus toch maar wat proberen te slapen en dat lukte vrij aardig. De nacht goed doorgekomen en in de vroege ochtend (6.15u = 5.15u Nederlandse tijd) was Cooper al wakker en hij al ergens een babyrat vandaan getoverd. Ahaaa… dat was dus de boosdoener! Hij heeft hem toch even apart vast gezet zodat deze niet weg kon en is ook nog maar even gaan slapen. 7.00u ging de wekker dan toch en toen zijn we toch maar opgestaan. Toch hoorde we nog steeds die verschrikkelijk “piep” dus er moesten er nog meer zijn natuurlijk kwam dit onder mijn bed vandaan… Nou goed mijn bed even verbouwd en nu bleek dat deze gewoon letterlijk in mijn bed zaten. Cooper heeft ze eruit gehaald (bleken nog 2 baby’s te zijn) en heeft deze maar naar Nikki gebracht want zij gebruiken deze dan weer om te slangen te voeren. Ja… recyclen dat is hier wel prioriteit 1. Gelukkig daarna niks meer gehoord in mijn bed dus we zullen het vanavond wel zien. Toen toch maar ontbeten en deze keer dan in kamp kitchen (vraag me niet waarom maar dit kreeg ik zo door). Na het ontbijt wilden wij ons weer melden voor de baby dieren maar toen bleek dat deze al gedaan waren. Oke… zoude we vandaag dan een dagje vrij hebben? (op zondag wordt er trouwens altijd maar een halve dag gewerkt). Nou nee nog geen vrij dus, daar kwam Nicole aan en Maud en ik moesten helpen met takken met bladeren te verzamelen voor schapen. Dit stelde eigenlijk dan niet zoveel voor en daar waren we dan ook zo klaar mee. Daarna zijn we dan met z’n alle naar het huis van Wilsons gegaan en daar hebben we nog binnen gezeten en kregen iedereen nog wat presentjes voor kerst, dat was wel echt lief van hun. Aangezien we dus klaar waren met al het werk is toen niet meer veel gebeurd we hebben nog lang gepraat over van alles en nog wat. In de middag kwam er nog wat familie en toen hebben we nog met z’n alle gegeten, en dit was wel apart. Vooraf stonden we met z’n alle om de tafel en hielden elkaars handen vast en toen sprak Kevin nog wat woorden en die kwamen toch wel wat hard aan bij ons allemaal. Dit had meer betrekking op de kerst en mensen die je verloren hebt en je familie thuis dus dat wel wat heftiger maar zeer zeker mooi! Daarna met z’n alle gegeten, alles wat trouwens zelf gekookt hier dus dat smaakt heerlijk! Voor nu zit ik dan maar even bij de familie thuis omdat ik daar wel wifi heb en op het kamp niet en gelukkig is mijn laptop weer opgeladen dus kan ik eindelijk weer wat online zetten!

Smile
hoop dat jullie de verhalen leuk vinden! Vind het jammer dat ik alleen nog geen foto’s online kan zetten door het beperkte wifi gebruikt hier maar goed… we moeten het ermee doen. Wat de rest van de avond nog brengt? Zal waarschijnlijk niet heel spannend worden en wat betreft morgen? Ja… maandag is altijd lekker een vrij dagje ofja… bijna vrij dan want het enige gedaan moet worden zijn de baby dieren maar dat zien we morgen wel weer. Hoop dat iedereen een goede kerst heeft gehad en ik zou zeggen… tot het volgde verhaal!

Groetjes,

Freek

Reacties

Reacties

Bernadette

Mooi verhaal idd met foto's zou leuker zijn, helaas is dat niet zo.
Voor jou nog een fijne kerst en ook voor iedereen die daar ook is.
Bernadette

JohnvD

Jij ook een fijne kerst. Stap je nu over naar Afrikaanse keuken of had je gehaktballen in tomaten saus?

Irene verstegen-Obers

Hoi Freek,
wat leuk om al je berichtjes te lezen!! Niet gemakkelijk allemaal....een hele overgang van het frisse NL. naar het hete weertje daar....en dan al die "huisdieren" bij, in en onder je bed.....gatsie...niks voor mij....
Heel veel plezier daar en wij genieten hier van je verhalen.
Groetjes!

Nicole Kusters

Hallo Freek, goed om te horen dat het goed met je gaat. Zo te "horen" vliegen de dagen voorbij en hoef je je geen moment te vervelen. Al verrassende verhalen en wat een nieuwe belevenissen allemaal. Geniet ervan en neem wat wat recepten mee naar Nederland? Ben benieuwd wat je daar allemaal eet... Op naar de volgende verhalen....

Yvonne Smeets

Leuk Freek om al je ervaringen te lezen. Fijn dat de dagen snel omgaan en je je niet hoeft te vervelen, en dat je veel vriendjes hebt!!!!! hi, hi.
Ieeee die ratten? Ik krijg er al rillingen van als ik eraan denk. Veel plezier en we lezen wel hoe je volgende dagen eruit gaan zien.

Melanie

Ha Freek,

Zo te horen heb je het wel naar je zin, het lijkt me wel moeilijk om de hele dag bezig te zijn met werken! Maar lijkt me een super ervaring! Hoop dat je het naar je zin hebt daar!

Groetjes melanie

Opa Jan en Oma Bets .

Ha Freek,
Is nog alles oke ,hoe gaat het met de dieren in je bed ,
ik moet er niet aan denken???????
wij wensen je een Zalig Nieuwjaar en tot ziens.

groeten opa oma.

Karin

Ha Freek,
Ik griezel nog van de ratten onder je bed. Vreselijk. Hopelijk ben je er voorgoed van verlost. Ik lees je verslagen met veel plezier. Wacht op de volgende. Fijne jaarwisseling.

Mia Driessen

Hoi Freek. Ik wens je ook namens Bey een hele fijne jaarwisseling en een goed en gezond Nieuwjaar. Tot over een paar weken. Groetjes Mia. ????????????????????.

Yvonne Smeets

Hoi Freek, allereerst de allerbeste wensen voor 2017, je hebt in de eerste dagen van het nieuwe jaar alweer een hele ervaring achter de rug.
Vervelend dat je je niet lekker voelt, hopelijk is dit snel weer over. Veel plezier in Victoria Falls de komende dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active